فیلم | مهم‌ترین شاخصه جامعه اسلامی چیست
کد خبر: 3899144
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
از ثری تا ثریا / 22

فیلم | مهم‌ترین شاخصه جامعه اسلامی چیست

حضرت علی(ع) در روزهای پایانی عمر خویش در مجموعه وصایایی بیان فرمودند: شما را سفارش می‌کنم که با هم رفیق باشید و برای حفظ محبتتان با یکدیگر دست به جیب شوید. مبادا پشت به ‌هم کنید و ارتباط با یکدیگر را قطع کنید. از نظر ایشان مهم‌ترین شاخصه جامعه اسلامی وحدت و الفت است. بدون این دو، هرکه و هرچه باشیم شکست می‌خوریم.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌‌پژوه، در بیست‌ودومین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: یکی از زیباترین وصیت‌نامه‌های تاریخ، وصیت علی(ع) به هنگام شهادت است. فرمودند با مال و جان و زبانتان برای خدا در جهاد باشید. گفتنِ حرف حق یک نوع جهاد است. کمک به محرومین مثل این است که انسان در جبهه است.

فرمودند: من شما را سفارش می‌کنم که با هم رفیق باشید و برای حفظ محبتتان با یکدیگر دست به جیب باشید. مبادا پشت به‌ هم کنید و ارتباط هم را با یکدیگر قطع کنید. مهم‌ترین شاخصه جامعه اسلامی وحدت و الفت است.

اگر الفت و محبت نباشد، هرکه و هرچه باشیم، شکست می‌خوریم. فرمودند که مبادا از امر به معروف و نهی از منکر دست بردارید که نتیجه‌اش سلطه بدکاران بر شماست. در این زمان دعا می‌کنید و این دعا مستجاب نمی‌شود، چون کرده خودتان است.

امیرالمؤمنین(ع) در پایان فرمودند: اگر در میان شما ماندم، می‌دانم با ابن‌ملجم چه کار کنم، اما اگر از دنیا رفتم، عدالت را حتی با ابن‌ملجم رعایت کنید. یک نفر را کشته و یک ضربه زده، یک نفر باید کشته شود با یک ضربه. مبادا با این شعار که امیرالمؤمنین(ع) کشته شد حمام خون راه بیندازید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha